Poster został zaprojektowany w taki sposób, aby wspierać kształtowanie umiejętności, które w swojej praktyce zidentyfikowałyśmy jako kluczowe dla przełamania bariery językowej podczas wystąpień publicznych w języku angielskim. Pierwszą z nich jest umiejętność konstruowania interesującej opowieści (storytelling), drugą zaś świadomość fonologiczna, niezbędna do wypracowania prawidłowej, zbliżonej do natywnej, wymowy. Nie są to jednak jedyne obszary, które poster pomaga doskonalić.
Poster został zaprojektowany w taki sposób, aby wspierać kształtowanie umiejętności, które w swojej praktyce zidentyfikowałyśmy jako kluczowe dla przełamania bariery językowej podczas wystąpień publicznych w języku angielskim. Pierwszą z nich jest umiejętność konstruowania interesującej opowieści (storytelling), drugą zaś świadomość fonologiczna, niezbędna do wypracowania prawidłowej, zbliżonej do natywnej, wymowy. Nie są to jednak jedyne obszary, które poster pomaga doskonalić.
Poster jest narzędziem, które ma pobudzać wyobraźnię, rozwijać kreatywność i skłaniać do nieskrępowanego posługiwania się językiem angielskim. Ćwiczenia zaproponowane w booklecie są jedną z propozycji korzystania z posteru. Najmłodsi uczniowie mogą korzystać z plakatu z pomocą nauczyciela czy opiekuna, który pomoże im wskazywać, nazywać i — z upływem czasu — coraz bardziej szczegółowo opisywać przedstawione postaci i sytuacje. Uczniowie na wyższych poziomach zaawansowania mogą pracować z posterem samodzielnie, traktując booklet jako inspirację do tworzenia opowieści i okazję do ćwiczenia bardziej skomplikowanych struktur i wyrażeń. Niezależnie od poziomu zaawansowania, istotą narzędzia jest stworzenie takiej atmosfery towarzyszącej nauce, aby chęć podzielenia się opowieścią była silniejsza niż strach przed popełnieniem błędu.
Poster jest narzędziem, które ma pobudzać wyobraźnię, rozwijać kreatywność i skłaniać do nieskrępowanego posługiwania się językiem angielskim. Ćwiczenia zaproponowane w booklecie są jedną z propozycji korzystania z posteru. Najmłodsi uczniowie mogą korzystać z plakatu z pomocą nauczyciela czy opiekuna, który pomoże im wskazywać, nazywać i — z upływem czasu — coraz bardziej szczegółowo opisywać przedstawione postaci i sytuacje. Uczniowie na wyższych poziomach zaawansowania mogą pracować z posterem samodzielnie, traktując booklet jako inspirację do tworzenia opowieści i okazję do ćwiczenia bardziej skomplikowanych struktur i wyrażeń. Niezależnie od poziomu zaawansowania, istotą narzędzia jest stworzenie takiej atmosfery towarzyszącej nauce, aby chęć podzielenia się opowieścią była silniejsza niż strach przed popełnieniem błędu.
Spoglądaj na plakat i twórz własne zwariowane historie na temat przedstawionych postaci. Jeśli potrzebujesz inspiracji, skorzystaj z ćwiczeń zaproponowanych w booklecie. Wskażą Ci one kilka możliwości pracy z posterem. Przy każdym ćwiczeniu znajdziesz informację, jakie obszary i umiejętności są rozwijane. Aby zmaksymalizować efekty nauki, zwróć szczególną uwagę na wskazówki umieszczone w ramkach.
Spoglądaj na plakat i twórz własne zwariowane historie na temat przedstawionych postaci. Jeśli potrzebujesz inspiracji, skorzystaj z ćwiczeń zaproponowanych w booklecie. Wskażą Ci one kilka możliwości pracy z posterem. Przy każdym ćwiczeniu znajdziesz informację, jakie obszary i umiejętności są rozwijane. Aby zmaksymalizować efekty nauki, zwróć szczególną uwagę na wskazówki umieszczone w ramkach.
Masz już The Storytelling Poster? Zostaw nam swój email, aby dostawać powiadomienia o dostępnych dodatkach.
Dorota Jaworska-Pasterska
Szkoleniowiec, trenerka Business English, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu kursów akademickich w obszarze języka angielskiego, a także autorskich warsztatów doskonalących kompetencje miękkie i komunikację biznesową w języku angielskim.
Badaczka komunikacji i pragmatyki językowej. Wyniki najnowszych badań nad językiem przekuwa w skuteczne i praktyczne strategie komunikacyjne. Regularnie występuje na konferencjach w kraju i za granicą.
Ewa Tomczak
Wykładowczyni akademicka, psycholożka, badaczka dwujęzyczności oraz procesu tłumaczenia. Na Wydziale Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prowadzi zajęcia ze skutecznej komunikacji w języku angielskim.
W swojej pracy naukowej stosuje metody z zakresu psychologii i psycholingwistyki (eyetracking). Autorka artykułów w międzynarodowych czasopismach naukowych oraz wystąpień konferencyjnych w kraju i za granicą.
Dorota Jaworska-Pasterska
Szkoleniowiec, trenerka Business English, praktyk z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu kursów akademickich w obszarze języka angielskiego, a także autorskich warsztatów doskonalących kompetencje miękkie i komunikację biznesową w języku angielskim.
Badaczka komunikacji i pragmatyki językowej. Wyniki najnowszych badań nad językiem przekuwa w skuteczne i praktyczne strategie komunikacyjne. Regularnie występuje na konferencjach w kraju i za granicą.
Ewa Tomczak
Wykładowczyni akademicka, psycholożka, badaczka dwujęzyczności oraz procesu tłumaczenia. Na Wydziale Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prowadzi zajęcia ze skutecznej komunikacji w języku angielskim.
W swojej pracy naukowej stosuje metody z zakresu psychologii i psycholingwistyki (eyetracking). Autorka artykułów w międzynarodowych czasopismach naukowych oraz wystąpień konferencyjnych w kraju i za granicą.